måndag 9 januari 2012

The Voice Sverige

Det här blir lite svårt, jag vill ju inte avslöja för mycket vad som hände igår då programmen först sänds om några veckor. Men lite kanske jag kan berätta :)

Jag och Edvina var ju som sagt på The Voice Sverige igår. Hon åkte upp tidigare på morgonen och jag kom upp vid ett. Vi tog tunnelbanan till Slussen och bytte där till bussen mot Kvarnholmen där studion låg. Vi hade dock maximal otur när vi kom till Slussen, vi hittade ju inte direkt till bussen men när vi väl gjorde det så missade vi bussen med 10 sekunder.. Ganska segt att nästa gick efter 30min, så vi stod där glada o frös i kylan.
Men väl ute i Kvarnholmen kom vi in i publiklogen (stavas det så?). Varmt och trångt var det, och en lååång väntan! Allt var försenat 30min (tror det blev mer) och där stod vi och kunde inte flytta oss.. Blev riktigt irriterad på en tant framför mig, hon bad mig att inte putta på henne för hon kunde inte rå för att hon va liten. Roligast va att jag stod stilla medan hon höll takten och typ dansade? till musiken från studion. Då får hon skylla sig själv om hon nuddar mig.. Så jag var lite otrevlig o vände bort huvudet när hon prata med mig - woops ;)
Vi kom in ganska sent i studion så vi fick dom "sämsta" platserna enligt oss. Enligt någon kille som stod och snackade fick vi dom bästa. Visst vi satt på första parkett och såg deltagarna på nära håll när de sjöng, men så mycket mer än det såg vi inte tyvärr. Vi kunde inte se juryn, bara Petter och ... ;) Men skoj hade vi och vi bestämde oss ganska snart att till andra inspelningen skulle vi fixa läktarplats!
Kan ju som nämnt tidigare inte skriva så mycket om vad som hände och vilka som gick vidare.. Men en sak kan jag säga - GRYMMA deltagare är det!

Vi insåg tyvärr ganska snabbt att vi va tvungna att gå tidigare från andra inspelningen för att hinna med tåget hem :( Men vi snackade med en tjej som jobbade där och hon hjälpte oss till en annan tjej. Hon tyckte det var synd att vi var tvungna att gå, men att vi bara skulle säga till någon i personalen så de kunde fylla på våra platser. Edvina frågade då om det fanns några "bättre" platser vi kunde sätta oss på så det skulle vara lätt att smita ut, och det fanns det. Den här tjejen reserverade två platser till oss så vi skulle lätt kunna smita ut när det var dags.
Sist in i studion va vi glada att vi fått våra reserverade platser :) Svårt att förklara var vi satt då ni inte har sett studion, men vi såg allt och några av deltagarna gick ner precis framför oss, så det var bra platser! :)
Har som sagt inte så mycket att skriva, men det var synd att vi var tvungna att gå tidigare, jag hade mer än gärna sett klart hela inspelningen.. På väg ut försökte dom få oss kvar, men vi sa att vi skulle med sista tåget hem så de "släppte" iväg oss :)
Det finns väl egentligen inte så mycket att skriva om vad som hände på tunnelbanan/centralen/tåget hem, men vi hade skoj och skrattade mycket!

Så jag kan avsluta detta inlägg med att TACKA Edvina som hängde med och gjorde denna dag rolig, trots envis hosta och lite halvdragna inspelningar! :)

1 kommentar: