fredag 30 december 2011

Målfest i Sporthallen

Sorry att det inte har blivit en update tidigare, men igår var jag ganska trött efter matchen. Plus att Wilma ville tydligen sova i min säng så det blev att gå och lägga sig "tidigt" :) Det är alltid lika mysigt när hon vill sova här uppe. Om det finns någon där ute som inte vet vem Wilma är så är det en av våra två hundar (bild i tidigare inlägg).

Jag var ju som sagt i Eskilstuna igår tillsammans med Edvina och kollade på Guif-H43. Det var en riktig målfest såhär innan januariuppehållet, matchen slutade nämligen 45-32 (28-15). Det var en riktigt kul match att se, trots att den avgjordes ganska snabbt. Båda lagen kämpade och vi fick se en del "handbollsgodis" :)
Vi hade som vanligt ståplatser och stod på samma ställe som vanligt. Vi stod mellan två stolpar kan man säga, och mellanrummet kanske var på 1,5m så vi hade ganska gott om plats. Men så precis innan matchen kom det två äldre killar och frågade om de fick stå där, och det var ju helt okej. Men de tog lite mer plats än vad vi hade räknat med, så vi stod väldiiigt trångt, men jag hade min bästa vän - stolpen! Jag tror jag stod och kramade den där stolpen under hela matchen. Det är inte alla som har en stolpe som bästa vän, men det har jag! ;) haha, lite kul får man ha ibland, right?
Efter matchen ville jag tacka Robin Hallberg som ställt upp i ett skolarbete jag har gjort, så därför stannade vi kvar en liten stund efter matchen. Efter en stund fick vi tag på Hallberg och jag tackade för hjälpen. Nog för att jag tackade via mail, men att säga det in real life känns lite med personligt :)
Som sagt är det nu januariuppehåll i elitserien, men helt handbollslösa ska vi inte vara, EM för herrarna är nämligen nu i januari. I EM-truppen finns Guif-stjärnan Zacke med, så för han blir det inget speluppehåll.

Usch, det känns som om detta jullov börjar gå mot sitt slut.. Som tur är att vi har drygt en vecka kvar, och på den veckan ska mycket hinnas med. Jag ska hinna träffa Ronjjah ett par dagar om allt går som det ska och jag ska även hinna med att kolla på The Voice Sverige tillsammans med Ronjjah och Edvina :) Någon träning ska också hinnas med :) Men det är de här jag gillar, jag gillar att ha saker inplanerade och få längta efter något. Den dagen man sitter hemma och har tråkigt eller är på dåligt humör kan man tänka framåt, tänka på det roliga som kommer hända, då blir man gladare :)

Tyärr kommer ingen bild i detta inlägg och anledningen till det är att jag använder familjens dator och inte min egna. Min dator vill nämligen inte koppla upp sig på nätverket, någon som är bra på datorer? Det är riktigt irriterande då jag inte gillar familjens dator.. Men jag ska vara glad att den funkar, vad hade jag annars gjort? Oj, det där lät som om hela världen skulle gå under om jag inte kan sitta vid en dator, och så illa är det inte riktigt. Men när saker och ting inte funkar så blir man irriterad, i alla fall jag!

Det lär komma ett inlägg imorgon också innan tolvslaget, men om inte vill jag bara säga GOTT NYTT ÅR PÅ DIG! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar